Tema 1
- TEMA 01-03: DRETS I DEURES FONAMENTALS DE LES PERSONES
- TEMA 01-04: L’ESTATUT D’AUTONOMIA DE CATALUNYA: properament
- TEMA 01-07: EL PRESIDENT O PRESIDENTA DE LA GENERALITAT
- TEMA 01-08:EL GOVERN DE LA GENERALITAT
- TEMA 01-09:LA RESPONSABILITAT POLÍTICA DEL PRESIDENT O PRESIDENTA DE LA GENERALITAT I DEL GOVERN I LES RELACIONS AMB EL PARLAMENT
Tema 2
Organització i funcionament de la Generalitat de Catalunya: principis d’organització i funcionament. Els departaments: la seva estructura organitzativa i les unitats directives que els componen. El sistema educatiu de Catalunya: el dret a l’educació, els ensenyaments obligatoris i gratuïts, l’organització de l’ensenyament i l’organització dels centres docents.
Tema 3
Els drets de les persones interessades en un procediment administratiu: el concepte de persona interessada; el concepte de procediment administratiu; el dret d’identificació i compareixença; els drets relacionats amb les dades i els documents; el dret d’atenció i informació.
Tema 4
El personal al servei de l’Administració de la Generalitat de Catalunya: classes de personal. Sistemes d’accés a la funció pública. Drets i obligacions del personal. Drets individuals i drets individuals exercits col·lectivament. Règim disciplinari. Incompatibilitats. Mesures d’igualtat per raó de gènere. Requisits d’accés i d’exercici de professions i activitats que impliquin tracte amb menors d’edat. Delictes d’infidelitat en la custòdia de documents i de violació de secrets.
Tema 5
Principis ètics i de conducta dels empleats i empleades públics. Els drets de la ciutadania en les seves relacions amb l’Administració pública: el dret a la no-discriminació i a una atenció adequada, els drets lingüístics, el dret a una bona administració i a serveis públics de qualitat, el dret d’accés als serveis i a la informació pública.
Tema 6
Atenció a la ciutadania i processos de comunicació interpersonal: la comunicació verbal i no verbal, la capacitat d’escolta, la comunicació assertiva, estratègies d’actuació en situacions difícils i actuació en cas de comportaments agressius. La comunicació cara a cara. Especificitats de l’atenció telefònica. Identificació dels visitants. Serveis de les oficines d’atenció ciutadana.